Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Jacques en Annie Engels - WaarBenJij.nu Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Jacques en Annie Engels - WaarBenJij.nu

Westport

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Annie

17 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Westport

Maandag 17 februari 2020

Vanochtend was ik al vroeg wakker en ben dus heerlijk rustig mijn 6 km. gaan rennen in het zonnetje. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Westport. Weer niet druk op de weg SH6 maar het weer is omgeslagen , het zonnetje heeft zich laten verdrukken door laaghangende wolken en de hele dag miezerregen en af en toe een echte bui.

In de Buller Gorge bij Murchison ligt de langste swingbridge van Nieuw Zeeland over de kloof van de Buller. Hij is niet alleen lang maar ook hoog. Jacques heeft hoogtevrees maar heeft de moed gehad om naar de overkant te gaan. Aan de overkant nog een wandeling gemaakt en toen weer terug over de brug. Hier krijgen we ook voor het eerst te maken met die lastige sandflies, ze bijten en dat geeft jeuk, gelukkig hebben we Deet bij ons. Het is een bekende plaag in het zuidwesten van het Zuidereiland.

Vanuit Westport zijn we na aankomst en inchecken bij Top10 naar Cape Foulwind (vuurtoren ) gewandeld en langs een grote zeehondenkolonie terug. Het blijft leuk om naar ze te kijken; zeker met de stormachtige zee op dit moment. Ook is het behoorlijk mistig. Nog even afwachten wat we morgen gaan doen.

Na het eten komen we tot de ontdekking dat we ons Italiaans espressoapparaatje bij de vorige accommodatie hebben laten staan. Zo vreselijk jammer! De vinder heeft er een leuk makkelijk apparaatje aan.

• 17 Februari 2020 - 11:02

Noor:

Jacques, wat ben jij een held. Ik zou lang moeten nadenken of ik erover zou gaan. Ook last van hoogtevrees. Super, hoor!

Geniet nog met volle teugen van het mooie en interessante Nieuw-Zeeland.
    Liefs, Noor

• 17 Februari 2020 - 11:30

Dick En Dienny:

Wat dapper van Jacques ! Fijn dat het gelukt is.
    Wij hebben nu zon !!! Gisteren nog flinke storm.
    Jacques weet gelijk een cadeautje voor zijn verjaardag, een espressoapparaatje voor vakanties !
    groetjes,
    Dick en Dienny

• 19 Februari 2020 - 08:10

Constance:

Heel avontuurlijk allemaal. Dapper van je Jacques ! Prachtige natuur. Geniet ervan. Liefs Constance